Skip to Main Content

SQL & PL/SQL

Announcement

For appeals, questions and feedback about Oracle Forums, please email oracle-forums-moderators_us@oracle.com. Technical questions should be asked in the appropriate category. Thank you!

Embed PL/SQL code in Excel Visual Basic for Applications / Incluir código PL/SQL en macros de Excel

AntonioBuendiaFeb 21 2020 — edited Feb 21 2020

(English):

I usually access to Oracle databases by embedding SQL code in the Visual Basic for Applications editor available from Microsoft Excel (ALT+F11).

(e/g):

Dim cadena_sql As String

Dim fecha_1

cadena_sql = "SELECT *" & Chr(13) & "" & Chr(10) & _
                      "FROM ABA.TMESA54EF" & Chr(13) & "" & Chr(10) & _

"WHERE TMESA54EF.FECHA=" & fecha_1 & " AND (TMESA54EF.OFICIAL='S')" & Chr(13) & "" & Chr(10) & _
                      "ORDER BY TMESA54EF.FECHA DESC"

I would like to know if I could embed PL / SQL code, not just SQL code.

I have been able to execute PL/SQL code in MSQuery, but as the access I have to the databases is read-only, I cannot store procedures into the database.

(Spanish)

Una de las formas mediante las cuales accedo a las bases de datos Oracle, es introduciendo código SQL desde el editor de Visual Basic para aplicaciones de Microsoft Excel (al que se accede desde un libro de Excel presionando simultáneamente las teclas ALT y F11).

Ejemplo de código de Visual Basic para aplicaciones con código SQL insertado:

Dim cadena_sql As String

Dim fecha_1 As String

Me gustaría saber si podría introducir código PL/SQL, no sólo SQL.

Es curioso, porque sí he conseguido introducir código PL/SQL en MS Query. Sin embargo, cuento con el problema de que como el acceso que tengo a las bases de datos es sólo de lectura, no puedo grabar procedimientos en la base de datos.

Comments
Post Details
Added on Feb 21 2020
5 comments
475 views